Artykuł Pro Media Medica

 
„Kobieta od zadań specjalnych, która wyzwań się nie boi”

 

 

Czym zajmuje się Twoja firma?

Firma Pro Media-Medica to Studio projektujące Odzież Medyczną-Reklamową. Nie mówimy tu o T-shirtach czy Polówkach a specjalistycznych Uniformach, skrojonych i wyprodukowanych od podstaw na miarę potrzeb klientów.

 

Pamiętasz dzień, w którym założyłaś firmę? Czego się wtedy najbardziej bałaś? Na co miałaś największą nadzieję?

Obaw nie brakowało, ale wizje i realizacje zamienione na działania szybko utwierdziły mnie w tym, jakiego wyróżnienia i jakości potrzebuje odbiorca i rynek reklamowy. Zawsze byłam indywidualistką, szukałam swojej drogi w wypracowanym przez siebie stylu sprzedaży od A do Z.

 

Co było dla Ciebie ważniejsze w początkowej fazie: działania marketingowe czy zapewnienie płynności finansowej (np. płatność faktur na czas)?

Na początku liczyła się sprzedaż i zadowolenie klientów. Polecenie to dla nas najskuteczniejsza forma marketingu. Dzięki temu dość szybko mogliśmy wypracować własne marki odzieży medycznej, przetestować ich jakość i z powodzeniem przejść do tworzenia dalszych działań reklamowych i nowych kolekcji.

 

Załóżmy, że ktoś przypadkowo trafia na Twoją stronę (www.promedia.med.pl) Co wywoła u niego przysłowiowy "opad szczęki"?

Dobrze rokującą reakcją jest kontakt telefoniczny po obejrzeniu kolekcji odzieży. To bardzo cieszy, ponieważ w ten sposób potwierdzają się moje założenia. Sporą część odzieży Pro Color poświęciłam Panom, i to oni reagują pozytywnymi słowami na temat wzornictwa dla nich dedykowanego. Jakość tkanin, dyskrecja kolorów połączona z dynamicznymi projektami panelowymi = zadowolony odbiorca oraz wykonawca, który nie ma jeszcze dużej konkurencji. Skala trudności wykonania jest ciężka do skopiowania, wymaga dużych umiejętności artystyczno-graficznych i nakładów finansowych.

 

Co robisz, żeby wyróżnić się na rynku?

Wszystko. Wymyślone wzory są naszą własnością. Posiadamy do nich Prawa Autorskie Zastrzeżone. W odzieży reklamowej medycznej ważny jest komfort dla odbiorcy oraz estetyka i jakość wykonania. Projektujemy wzornictwo wg wizji klienta i koordynujemy produkcję tkanin. Klient dzięki temu tworzyć własne kolekcje różnych produktów reklamowych, nie tylko odzieży. Wyróżnia mnie to, co otrzymuje zadowolony klient, tj. swoją autorską reklamę.

 

Preferujesz fiński styl zarządzania. Czym konkretnie objawia się on w Twojej firmie?

Pracuję z ponadprzeciętnie uzdolnionymi i zaangażowanymi artystami plastykami, którym nie muszę tłumaczyć, że coś jest możliwe do wykonania. To oni mnie zaskakują. Naśladowców jest bardzo wielu, wybić mogą się tylko ambitni twórcy innowacyjnych produktów. To dzięki mojemu zaangażowanemu zespołowi mogę wykonywać bardzo dobre, ale i skomplikowane zamówienia.

 

Co to jest „reklamowa odzież medyczna”? Jak wpadłaś na ten pomysł?

Reklamowa Odzież Medyczna - to tradycyjny uniform, ale z logo. Ja poszłam krok dalej wkomponowywuje marki i logotypy we wzory na tkaninach. Każdy z moich tematycznych wzorów jest tłem dla klienta, który może być dowolnie modyfikowany. Na tym polega unikatowość mojej oferty. Zawdzięczam to moim artystycznym grafikom i nowym możliwościom technologicznym, dzięki którym tworzę autorskie tkaniny. Główne założenie projektów to "odważne, ale nie przypadkowe wzornictwo”. Odbiorca rynku medycznego w Polsce jest zupełnie inny niż na Zachodzie.

 

Jesteś kreatywną osobą „od zadań specjalnych”. Czy możesz podać przykład jakiegoś swojego mocno nieszablonowego działania?

Czarne bluzy medyczno-reklamowe z demonicznym kotem na całej powierzchni to duża odwaga i złamanie wszelkich standardów. Do dziś są one skrajnie postrzegane i są dobrze zapamiętywane. To ulubiony design Panów z czego jestem bardzo dumna, ale cieszy mnie również dyskrecja wzornictwa dla Pań i tradycyjne modele klasycznych, białych fartuchów. Kreatywni są klienci, rzadko kiedy wybierają gotowe modele. Mają odwagę realizować z nami swoje wizje w określonym budżecie i czasie. Tak powstaje indywidualne dzieło reklamowe, które ciężko jest skopiować. Taka droga w reklamie daje moim klientom 100 % wyróżnienia z polską jakością wykonania.

 

Jesteś znana z tego, że nie podążasz ślepo za innymi, tylko masz odwagę proponować zupełnie nowe rozwiązania, nowe produkty. Czy nie obawiasz się, że taka strategia jest zbyt ryzykowna? W końcu nie każdy pomysł musi wypalić?

Nie każdy pomysł wypala, bywają porażki, ale nie należy się ich bać. Wiele uczą i odkrywają nowe możliwości. Za te emocje uwielbiam swoją pracę i siebie. Zawsze są nagrody za udane NEW realizacje. Myślę, że to jest najlepszą moją reklamą, ponieważ dzięki temu jestem tak często rekomendowana innym.

 

Czy nie obawiasz się konkurencji z Chin?

Nie konkurujemy ceną i nie kopiujemy chińskich produktów odzieżowych. Stawiamy na jakość oryginalność i krótkie terminy realizacji. Chronimy naszych klientów specjalnym serwisem rozmiarowym - pod daną grupę odbiorców tworzymy tabele rozmiarowe, dojeżdżamy na pomiary, wykonujemy rozmiary nietypowe. Nawet po zrealizowanym zamówieniu jesteśmy do dyspozycji naszych klientów, kiedy jest taka potrzeba.

 

Co jest napisane na metkach w odzieży, którą projektujesz i produkujesz?

Dumny dopisek "Made in Poland by Pro Media” podpisujemy się pod swoimi realizacjami lub promujemy produkty dla pośredników za pomocą marek no name jakie stworzyliśmy dla odzieży medycznej. Naszym celem nie jest promowanie naszej firmy a produktów i marek klientów.

 

Na czym polega personalizowanie odzieży? Czy na tym, że wykonujesz projekt pod konkretnego klienta, czy na czymś innym?

Personalizacja odzieży zależy od potrzeb klientów. Jedni wybierają same tkaniny kolorowe + tradycyjny haft, drudzy projektują od podstaw z nami swoje wzornictwo na bazie promowanych nazw produktów w swoich firmowych kolorach.

 

Czy to, że wychowałaś się (i działałaś) w środowisku artystycznym, ma wpływ na prowadzenie firmy? A jeśli tak, to bardziej pozytywny czy negatywny? W końcu o artystach mówi się, że chodzą z głową w chmurach, a firma to przecież nudne procedury i cyferki :)

Myślę, że udało mi się połączyć wrażliwość artystyczną z biznesem. Polega ona na minimaliźmie form i jakościowym prezentowaniu oferowanych produktów, łamiących standardy, które są dostępne na rynku. Do perfekcji opanowałam bycie dla klienta na etapie formalnym. Zabezpieczam osobiście każdy wykonywany projekt pod względem jakości i terminowości. Taka współpraca pozwala na budowanie wieloletnich i dobrych relacji z firmami.

 

Ile razy w życiu przebranżawiałaś się? I w jakim kierunku?

Tylko jeden raz po muzycznej edukacji w kierunku ekonomii i zarządzania. Od blisko 20 lat jestem związana ze sprzedażą i produkcją, jednocześnie znam każdy jej detal i wdrażam nowe procedury usprawniające działanie. Moja pasja to zdecydowanie kreacja nowości i sprzedaż oraz bycie w pozytywnej korelacji z drugim człowiekiem.

 

Taka sytuacja: przychodzi klient z wizją tak szaloną, że nie mieści Ci się ona w głowie. Co robisz? Odmawiasz współpracy, czy stajesz na rzęsach, żeby zrealizować zamówienie?

Nie ma aż tak bardzo szalonych pomysłów. Chciałabym aby były, bo ja zawsze mówię TAK, jeśli klient za to zapłaci. Część klientów woli gotowce, bo widzi efekt końcowy, ale mam przyjemność z liderami rynku kreować autorskie gadżety, które żyją potem długimi latami i są powtarzane. Obie strony znają ryzyko przekraczania granic w powstawaniu nowego. Zabezpieczamy się i mamy tu już spore doświadczenie.

 

Projekty Pro Media Medica są, delikatnie mówiąc, dość nietypowe. Skąd bierzesz odwagę, by proponować klientom tak niecodzienne wzory?

Inspiracją do stworzenia moich kolekcji Pro Color byli moi klienci. To właśnie było nasze TAK - wykonamy dla Państwa ten trudny projekt od podstaw. Potem na tej bazie powstawała całkiem niemała już kolekcja tematyczna dedykowana różnym specjalnością. Warto ryzykować, to otwiera nowe drogi. Pomysłów mamy tak wiele, że w nich potrafimy utonąć. Trzeba bardzo ostrożnie dobierać ofertę i wiedzieć kiedy w kreacji się zatrzymać i wybrać tzw. perełki. Klient nie może mieć ani za dużo, ani za mało opcji do wyboru.

 

Piszesz o sobie, że jesteś perfekcjonistką. Możesz podać najbardziej skrajny przykład swojego perfekcjonizmu?

Mój Perfekcjonizm to umiejętność dostrzegania najmniejszych detali połączony z wiedzą techniczną o konstruowaniu odzieży.

 

Czy perfekcjonizm w biznesie jest zaletą czy wadą?

Myślę, że każdy przedsiębiorca będzie miał swoją definicję perfekcjonizmu. Nasz jest oparty szczególnie o realizacyjną obsługę klientów: doradztwo, wzory GRATIS, serwisy rozmiarowe, najwyższej jakości hafty, konfekcja z opisami opakowań, monitorowanie transportów i na każdym etapie zamówienia foto - informowanie klientów o przebiegu realizacji zlecenia.

 

Czy możesz zdradzić kierunek, w którym Twoja firma będzie podążała w przyszłości? Czy będzie to dalsza ekspansja na międzynarodowe rynki?

Sprzedaż zagraniczna zdecydowanie tak. Jednak moim celem jest podjęcie współpracy z kilkoma Agencjami Reklamowymi w Polsce.

 

Czy warto brać udział w imprezach targowych? Czy korzyści są tylko wizerunkowe, czy faktycznie można wówczas zdobyć nowych klientów?

Jak najbardziej warto pokazywać potencjał firmy szerszej grupie odbiorców, nawiązywać z nimi relacje.

 

Twoja firma pojawi się na wrześniowych targach reklamy FestiwalMarketingu.pl po raz pierwszy. Dlaczego dopiero teraz?

Moim celem nie jest promowanie własnej firmy a promowanie różnych marek klientów. Teraz jest odpowiedni moment, aby na żywo pokazać artystyczne ubiory medyczne, jako odważną ale i niszową ofertę produktów tekstylno-reklamowych dla specjalistów.

 
 

Dziękuję za uwagę
Katarzyna Wolnik
Prezes Pro Media-Medica

Zaufali nam

page.php